Loading...

Når du tegner et abonnement

Når du tegner et abonnement, angiver du en række oplysninger blandt andet din email adresse, og den skal du bruge til at få sendt en 6 sifret kode som du logger ind med på hjemmesiden. Det kan hænde at login koden bliver lagt ned i SPAM mappen eller Papirkurven. 

Kort forklaring på login fra forsiden:

Gå ind på https://imi.easyme.dk og klik på log ind ved siden af 'Milenas Medlemsklub' og når dit Fornavn står til højre for Milenas Medlemsklub så er du logget ind og kan trykke på Milena's Medlemsklub som åbner en menu til klubbens indhold. På en telefon skal du lige trykke på de 3 små linier øverst til venstre. 

 

Start med en lille rundtur:

  

 

Hej

I denne opstartsfase er vi (næsten som forventet) stødt på forskellige former for vanskelligheder med at logge på Milenas Medlemsklub.

Nogen hævder at det skyldes det system vi kører på (Easyme) 

Andres oplevelser har mere udgangspunkt i at man ikke er opmærksom på et par ting:

Easyme er således konstrueret, at hvis du er logget på, men at du ikke foretager dig noget i ca 15 minutter, så logger systemet dig af. Det er en ofte brugt sikkerhedsmekanisme, så hvis du mister din telefon eller tablet, ikke bliver udsat for at andre misbruger din konto og dine data. Så det er værd at huske, at når man bliver 'iriteret' over at nu skal man logge ind igen, så er det også for at beskytte dig og dine data.

Naturlig nok ser login billederne lidt forskellige ud afhængig af om man går ind i Medlemsklubben via en telefon (Iphone - Android) en tablet (IPAD - Android) eller en desktop computer (PC - MAC - Linux)

Så hvis jeg nu prøver at illustrere hvordan det kan se ud fra en desktop maskine, så bliver det 'op til dig' at oversætte denne information til lige netop det system du bruger.

Oppe over den gule pil til venstre i billedet, står der 'Menu til Milena's medlemsklub' og den skal vi bruge lige efter vi har trykket på den lille knap lige til højre for menuen der siger login.

Og her kommer så de første vanskelligheder. Systemet husker (naturligt nok) hvordan, og med hvilke data du loggede ind da du købte abonnementet. Hvis du prøver at få systemet til at forstå, at du idag gerne vil kendes som en anden (fordi nu bruger du andre data end dem du startede med) så tror systemet ikke på dig, og nægter dig derfor adgang.

Så det er det første problem... DU SKAL BRUGE SAMME DATA OG SAMME LOGIN SOM DA DU KØBTE ABONNEMENT.

Du kommer frem til dette skærmbillede, og du skal her bruge de samme data (Navn - e-mail - kodeord) som systemet kender dig med.

og være særlig opmærksom på om de oplysninger som FaceBook har om dig er de samme som dem du angav da du købte.

 

Nu skulle dit fornavn gerne stå lige til højre for 'Menu til Milenas medlemsklub' ligesom der herunder står Torben til højre for menuen.

Så kan vi nu klikke på de enkelte punkter i menuen, hvoraf de 2 er dem der fordrer korrekt login (der kan komme flere til på det senere tidspunkt) og de resterende er åbent tilgængelige bl.a. denne processforklaring.

 

Jeg håber du fremover nemt kan finde vej i systemet ellers må vi sammen dykke dybere ned i problemerne

Med venlig hilsen

Torben C

 

Tillæg efter 1. version blev skrevet:

Der ligger også en fælde i at, vi som oftest har flere e-mail adresser og ikke altid husker hvilken vi har brugt hvor. Det kan især være et problem når man (ligesom mig) har mange e-mail adresser og mindst lige så mange mail aliases.

Det der sker når Easyme bliver bedt om (af dig) at bruge Facebook login, er at Easyme spørger Facebook efter din e-mail adresse og hvis den ikke er overenstemmende med den adressse du brugte da du købte abonnement, så har vi bøvlet, og du kan ikke logge ind.

Så også på dette punkt er det vigtigt at 'holde tungen lige i munden' og være HELT sikker på at der er overensstemmelse mellem de brugte e-mail adresser.

 Når der går noget galt kan du ende i dette skærmbillede

Og her kan du 3 ting: Vælge een af 2 abonnementer, eller klikke på login og give de rette loginoplysninger, og så IGEN trykke på menulinien 'Menu til Milenas Medlemsklub'...

 

Der er flere der har forsøgt at få 'et nyt kodeord' fra Easyme, det kan man KUN få (Brugbart) hvis man anvender Easyme login. De andre loginformer FaceBook og Google kan easyme ikke ændre password på, hvilket er forståeligt nok.

 

QR kode til forsiden i Milenas Medlemsklub  Log herefter ind med din valgte login form.

En lidt kortere version af login:

Du bruger dette link imi.easyme.dk klikker på knappen ved siden af Milenas Medlemsklub den der hedder 'log ind' og går tilbage til linket fra før og klikker på Milenas Medlemsklub, og dernede finder du 3 (eller flere) linier med stjerne ved, det er de abonnementbelagte sider og resten er helt åbne og frie.
 
Så gå til denne adresse www.imi.easyme.dk og lige til højre for Milenas Medlemsklub står der 'Log Ind' klik på den og brug samme loginoplysninger du brugte da du købte abonnementet, og så tilbage tilwww.imi.easyme.dk og nu står dit navn lige til højre for 'Milena's Medlemklub.
 
Så klikker du på 'Milena's Medlemsklub' og så fremkommer en menu med nogle linier, og linierne med stjerner ud for er dem du nu har adgang til og de andre er helt åbne hele tiden.
 

Lidt mere forklaringer:

Ved ‘Login’ problemer

Hvis du kommer i den situation, at du har problemer med at logge ind til Milenas Medlemsklub, så er der nogle ting du kan gøre i din ende for at løse problemet.

Indledningsvis, hvis du får denne tekst, er det fordi vi kan konstatere at siden kører fint, mængder af medlemmer logger ind og ser ser indholdet i klubben.

Så det er naturligt at antage, at problemet ligger i din ende, efter jeg har undersøgt om der er nogen abonnemenstmæssige forhindringer, og set at alt er i orden.

Så det du kan:

  1. Login fra en desktop maskine. Brug af telefon kan godt gå an, men det er besværligt og ofte er skærmen for lille til at se noget godt, så helst op i en større skærm.
  2. Start med at slukke og tænde for maskinen (så den er helt ‘ren’) og ikke har mange rester af APP’s liggende i hukommelsen.
  3. Brug helst Google Chrome browseren, andre browsere kan ‘måske’ bruges men der er ofte fejlfunktion på dem, så Google Chrome browseren er at foretrække.
  4. Vær sikker på at der kun er EEN fane åben, hvis du har flere faner åbne, er det umuligt at sige hvorfra login informationerne kommer og derfor hvorfra fejlen kommer…
  5. Hvis der fortsat er problemer, så se om du kan låne en anden maskine, vi har haft tilfælde hvor skiftet til en anden maskine løste problemet.

Den lidt tekniske forklaring er ofte at der ligger ‘cookies’ på maskinen som blokerer for de processer som skal bruges til login, derfor kan det være en løsning at slette alle ‘cookies’.

Håber disse tiltage løser problemet…